تبلیغات از نگاهی دیگر
 
کانون تبلیغاتی بازتاب
مشاوره و ایده پردازی

 

اغلب گفته شده  است که تبلیغات بسیار مفید است و بسیار مهم در جهان ما ، به خصوص در اقتصاد ، بازار تبلیغاتی بسیار مهم است. با این حال ، نظرات مختلفی در این باره وجود دارد.


اولا ، تبلیغات از عناصر مهم بازاریابی است. هدف از تبلیغات ترغیب مصرف کنندگان به خرید برخی از محصولات می باشد. بدون تبلیغات فروش کم رونق خواهد بود و مشتریان علاقه ای به محصولات نخواهند داشت.

 

اما دسته ی دیگری از مردم معتقدند که تبلیغات باعث می شود ما چیز هایی را بخریم که هرگز علاقه ای به خرید آنها نداشتیم و بسیاری از مردم معتقدند که تبلیغات چیزهایی را نشان می دهد که واقعیت ندارد و تنها تبلیغات است .مردم می خواهند زندگی واقعی را ببیند خیلی ها تبلیغات در تلویزیون را بسیار اعصاب خورد کن و مضر می دانند چون در وسط فیلم های حساس و لحظه های هیجان انگیز اتفاق می افتد و وقفه ای در پخش فیلم بوجود می آورد . و این آگهی ها آگهی های بدی حساب می شوند (با این دید که) چون مردم در لحظاتی که نمی خواهند آنها را می بینند پس خاطره بدی از آن در ذهن خواهند داشت .تبلیغات در اینترنت هم چنین است بسیاری می خواهند راهی برای خلاص شدن از اسپم ها و تبلیغات بیابند آنها مطلبی را جستجو می کنند و وارد سایتی می شوند و می بینند که چیزی عایدشان نشده جز صرف وقت .

اگر دقت کنید به همین دلیل است که ماعنوان  سایت تبلیغاتی خود  را "تبلیغات قرار دادیم تا مردم ناخواسته وارد سایت نشوند و تصویر منفی از محصولات تبلیغ شده در ذهن آنها به وجود نیاید. مثلا در جستجوی : " هاستینگ با گارانتی برگشت وجه در صورت عدم رضایت " در گوگل نتیجه ای را که می بیند چنین است : تبلیغات: شرکت هاستینگ ایفاکو همانطور که می بینید در اول خط واژه تبلیغات به چشم می خورد حال خواننده می داند با کلیک بر روی آدرس وارد یک سایت تبلیغاتی خواهد شد نه سایت سرویس دهنده هاست و هرگز تصویر منفی در ذهن او ایجاد نخواهد شد.
از سوی دیگر مردم دوست ندارند یک آگهی را بطور مداوم و برای چندین بار در تلویزیون ببینند و معمولا کانال را عوض می کنند.برخی معتقدند  تبلیغات بسیار مضحک شده است در مجلات ، راه آهن ، ایستگاه ها ، فرودگاه ها ، مغازه ها و ... مشغول شستشوی مغزی هستند.

آگهی های بسیاری وجود دارند که حاوی بسیاری از شعار و یا یک عبارت کوتاه برای جلب توجه مصرف کننده هستند . شعار کوتاه معمولا مؤثر هستند ، چون آسان به خاطر سپرده و تکرار می شوند و مردم را آذار نمی دهند.

تولید  کنندگان بسیاری از کالاهای ورزشی  از شخصیتهای ورزشی برای کمک به فروش محصولاستفاده می کنند. به عنوان مثال مایکل جردن یکی از برازنده ترین بازیکنان است که از  حمایت نایک برخوردار است .  افراد مشهور معمولا طرفداران زیادی دارند که می خواهند از طرز زندگی و لباس و .. او تقلید کنند.
تبلیغات چی ها بیشتر از غرایض و احساسات  بعنوان طعمه استفاده می کنند . به همین دلیل در تبلیغات تلویزیونی بیشتر از کاراکتر های محبوب برای همه  مانند بچه ها ی کوچک ، خانواده های شاد ،مردان و زنان خوش سیما ، خانه ها و محیط تمیز و... استفاده می کنند. بعنوان مثل از غریزه دوست داشتن سلامتی استفاده می شود و خرید ماده ای تبلیغ می شود با شعار "بسیار مفید برای سلامتی"

کارشناسان اغلب از برخی ترفندها در تبلیغات استفاده می کنند. به عنوان مثال : کلمات خاص : جدید ، بهتر است ، آزمایش می شود ، توصیه می شود توسط متخصص ، معجزه ، فقط برای شما ؛ تخفیف ویژه ، رایگان در اختیار شما  ؛ فریب با اعداد مثلا 999بجای 1000 چون اولی بزرگ جلوه می کند.
در پایان ، از نقطه نظر ما  مهم است به یاد داشته باشید که مردم آزادند تا انتخاب کنند و تصمیم بگیرید و تبلیغات می تواند آنها را کمک کند گاهی اوقات آنها را سرگرم کند .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, :: 12:21
امیر خدایاری

درباره وبلاگ


مشاوره و ایده پردازی آتلیه طراحی و عکاسی تبلیغاتی مجری برند سازی و پروژه های کلان تبلیغاتی
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون تبلیغاتی بازتاب قم و آدرس baztabad.1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 76
بازدید کل : 21178
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1